poniedziałek, 16 marca 2020

Wyprawa światła


Witajcie Soul Riders! Przychodzę do Was z nowym zadaniem dotyczącym głównej fabuły gry. Zadania fabularne zdecydowanie należą do moich ulubionych! Doskonale oddają magię i wyjątkowość Jorvik. 

By rozpocząć, musicie porozmawiać o Anne ze Steinem, którego znajdziecie w Stajni Jorvik!

Zadanie dostępne jest po ukończeniu misji, w których dołączasz do Jeźdźców Duszy i ich sprzymierzeńców na uroczystości upamiętniającej w Opactwie Doyle'a.

Duże zainteresowanie i wsparcie mieszkańców Jorvik wydaje się przygnębiać Anne. Stein z troski o dziewczynę prosi nas, byśmy sprawdzili co u niej.  


Okazuję się, iż Anne nie chce być teraz w Valedale. Obecność druidów i reszty jest dla niej zbyt przytłaczająca. Stara się więc zająć myśli, trenując z Ganimedesem. Anne proponuję nam przyjacielski wyścig, który prowadzi nas do Zielonej Doliny. Tam przyłącza się do nas Lisa ze Starshine'm.

Lisa wyznaje, iż uratowanie Anne zbliżyło do siebie Jeźdźców Duszy, ale wciąż czuję, że jest między nimi przepaść. Dlatego chce wzmocnić przyjaźń podczas Wyprawy Światła, czyli jorvickiej przejażdżki podczas festiwalu Aideen, kiedy wszyscy jadą do lasu niedaleko Doliny Złotych Wzgórz, aby otrzymać błogosławieństwo bogini.

Lisa prosi nas, byśmy dali znać o tym Lindzie i Alex. Linde możemy znaleźć w Jarlaheim, a Alex w Forcie Pinta!


Podczas tego zadania, mamy możliwość wejść po raz pierwszy do mieszkania Lindy i poznać ją bliżej. Dziewczyna mieszka z ciocią i kotką Misty. Dowiadujemy się, iż wyjechała z Pakistanu, gdy była jeszcze bardzo malutka. Większość jej rodziny mieszka teraz w Anglii, a rodzice są nauczycielami w Oksfordzie. Linda zwierza nam się ze swoich przemyśleń. Wierzy, iż świat nie jest wyłącznie albo czarny, albo biały i nikt nie jest całkowicie zły - nawet pan Sands. Opowiada nam o wydarzeniach z przeszłości, kiedy John Sands był zakochany w dziewczynie swoich marzeń. Nazywała się Rosalinda. Uwielbiała czytać książki i poznawać świat. Niestety ludzie w tamtych czasach nie rozumieli tego, co nieznane. Rosalinda została uznana za czarownicę i spalona na stosie przez grupę znaną jako Szósty Młot. Pan Sands był zrozpaczony, a pustkę pozostawioną w jego sercu wykorzystał Garnok. Przemyślenia Lindy są bardzo dojrzałe. Nie usprawiedliwia pana Sandsa, ale stara się zrozumieć jego postępowanie. Wierzy, że kiedyś było w nim dobro, ale trudna przeszłość zrodziła w jego sercu mrok.






Alex myli nas z dostawcą Pizzy Pony i żartuje, że zdecydowanie widziałaby nas w takiej roli!


Po spotkaniu Lindy i Alex udajmy się do Stajni Złotych Liści. Okazuje się, że Concorde gdzieś znikneła. Anne martwi się, że może nie czuje ona więzi, którą nawiązały, gdy połączyło je przeznaczenie. Concorde odnajdujemy na plaży!




Następnie przeprowadzamy krótkie rozmowy z innymi uczestnikami Wyprawy Światła. Okazuje się, że niektórzy z nich wcale nie wierzą w legendę o Aideen.

Wyprawę Światła rozpoczyna krótka przemowa Hermana. Mówi on, iż nie musimy wierzyć w stare legendy, ale nie możemy podążać szlakiem, nie czując obecności czegoś pradawnego i pięknego, bowiem najwspanialszym dziedzictwem Aideen jest jej Dar, czyli niepowtarzalna więź jeźdźca z koniem. Więź, w której dwie dusze łączą się w idealnej harmonii. Więź, którą czujemy w sercu.



Gdy wszyscy wyruszają na Wyprawę Światła, Linda wyznaję nam, że miała wizję dotyczącą tej wyprawy. Widziała nas, ale w innej postaci. Ostrzega nas przed niebezpieczeństwem i przekazuje wiadomość "słuchaj echa" od tajemniczej nas z wizji. Linda wierzy, że zrozumiemy wizję, gdy nadejdzie właściwy czas.


Wyprawa trwa długo, więc zgodnie z tradycją zatrzymujemy się na polanie, by nazbierać jorvickich kończyn i nakarmić nimi konie. Dowiadujemy się, iż punktem kulminacyjnym wyprawy jest przejechanie przez Szept Aideen, czyli pęknięcie w skałach, gdzie bogini przemawia do tych, którzy są zagubieni. A ci, którzy są godni, znajdują płomień Jor.



Szept Aideen, to część trasy, którą musimy pokonać samotnie. Linda przypomina nam o swojej wizji i uspokaja, że będzie jechała tuż za nami.  Przejeżdżając przez pęknięcie w skałach, przenosimy się do niezwykłego miejsca. Spotkamy tam piękną i tajemniczą postać, która mówi do nas zagadkami.
"Dwie dusze połączone w jedną. Ta miłość dodaje sił. Nie pozwól, by stała się twoją zgubą. Musisz ich poprowadzić."



Po chwili wracamy do Lindy. Jest zdziwiona, bo wylądowaliśmy za nią.

Następnie znajdujemy obozowisko, w którym możemy odpocząć. Lisa przyznaje, że Jeździec Duszy, to ktoś więcej, niż tylko bohater na koniu. Razem możemy poradzić sobie ze wszystkim, co nadejdzie, jeśli tylko ufamy i wierzymy w tę więź.


Niespodziewanie słyszymy czyiś krzyk. Okazuje się, że Petunia spadła z Rowsby'ego Woofa, bo coś go przestraszyło. Lisa używa swojej mocy, by uzdrowić Petunie i prosi nas o poszukanie przestraszonego konia. Podążając jego śladami, trafiamy do Dyniowej Farmy Jaspera. Właśnie tam kończy się Wyprawa Światła, ale nasza przygoda dopiero się rozpoczyna!


Gdy wszyscy się rozchodzą, Linda przypomina nam o swojej teorii dotyczącej Catherine. Wpada na pomysł, iż może Catherine, to tajemniczą postać, którą widzieliśmy, przejeżdżając przez Szept Aideen. Proponuje nam rozmowę z Jasperem, ponieważ jeśli jego córka była związana z druidami, to on na pewno coś o tym wie. Wspomnienia o córce wydają się dla Jaspera bolesne. Linda przekonuję go, że nasza postać jest w tym samym niebezpieczeństwie, co niegdyś Catherine, dlatego Jasper postanawia podzielić się trudną przeszłością.

Dowiadujemy się, iż Catherine zawsze wolała koni od ludzi. Posiadała wyjątkową więź z naszym (startowym) koniem. Pewnego dnia przyszli do niej druidzi, którzy pomogli jej rozwijać swoje zdolności. Wyglądała na szczęśliwą. Jasper czuł jednak, że druidzi odebrali mu jego córeczkę. Wspomina, że Catherine prowadziła pamiętnik, w którym codziennie pisała. Pozwala nam wziąć pamiętnik ze stodoły w Moorland, jeśli dzięki temu będziemy bezpieczni.


Po znalezieniu pamiętnika Linda potrzebuję trochę czasu, by dowiedzieć się czegoś więcej i przemyśleć problem.

Tutaj kończą się zadania dotyczące Wyprawy Światła.


Nawet jeśli jeszcze nie dołączyłeś do Jeźdźców Duszy, to i tak możesz zobaczyć szlak, po którym będą jechać! Ten nowy obszar znajdziesz w Dolinie Złotych Wzgórz, a początek trasy przy Stajni Złotych Liści!

Czym dla Was jest Dar? Więź daje siłę, a światło Aideen nadzieję. Co z nią zrobicie?

Dbajcie o siebie!
Całuski,
Lo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

- Nie spamuj
- Wyrażaj się kulturalnie i z szacunkiem
- Staraj się nie popełniać błędów językowych

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia